top of page

אימון אינדור טריינר עם פרדריק פאנק


פרדריק עובד קשה באימון רכיבת אופניים בטריינר
פרדריק עובד קשה באימון אופניים עם טריינר

אימון אינדור ( אימון רכיבת אופניים בטריינר ) חיוני עבור מרבית הטריאתלטים ורוכבי האופניים ברחבי העולם. יותר ויותר ספורטאים מעריכים את היעילות של שימוש בטריינר חכם והיכולת לקיים אימון איכותי, להחזיק וואט ספציפי ולהשלים תכניות אימונים מבלי להתמודד עם תכנון מסלול אשר מתאים לאימון, רמזורים, מכוניות, פניות ומפגשים מסוכנים אחרים בכביש. שלא לדבר על ההזדמנות לברוח ממזג אוויר גרוע והיכולת להתאמן מתי שרק נרצה. אימוני רכיבה עם טריינר צבר פופולריות רבה בשנה האחרונה בקרב ספורטאים חובבנים ומקצוענים בעקבות מגבלות הקורנה וההשלכות על אימוני חוץ. שאלנו את הטריאתלט המקצועני פרדריק פאנק לגבי שגרת אימוני טריינר שלו , האימון האהוב עליו וציוד בו הוא משתמש.


פרדריק פאנק הוא אחד הספורטאים החמים ביותר בעולם הטריאתלון. הוא מתמחה במירוצי חצי איש ברזל (1.9 ק"מ שחייה - 90 ק"מ אופניים - 21.1 ק"מ ריצה) ויש לו כבר מספר ניצחונות.

הוא Zwifter ברמה 31 ורוכב אופניים חזק מאוד, הוא מומחה ששווה להקשיב לו.


סט-אפ לאימון טריינר

הוא מעדיף עמדת אימון קבועה, אופניים המיועדת לאימוני טריינר עם כל הציוד אשר נשאר מחובר באופן תמידי, סידור זה מאפשר לו להתחיל אימון במהירות מבלי להתעסק בלוגיסטיקה והכנה של הציוד לפני אימון. בהיותו בחסות עם מותג וואהו ( Wahoo ), הוא משתמש בטריינר מסוג קיקר ( wahoo kickr ), בשולחן אימון ביתי ללפטופ , מאוורר חכם לאימון ביתי ( kickr headwind ) בשילוב ״מעלית״ (kickr climb) מכשיר סימולטור מדמה עליות, סטאפ זה מאפשר לו לקבל את החוויה המלאה של רכיבה על אופניים מבלי לצאת מהבית. על המחשב הנייד שלו הוא מפעיל את תוכנת Zwift כדי לעקוב אחר האימונים ולהפוך את שעות האימון הרבות לויזואליות ומהנות יותר. לכל אימון מתלווה הפלאפון, כמה בקבוקי מים ופחמימות או כמה ג'לים בהישג יד.


לרוב במהלך האימון הוא עם אוזניות להנעמת האימון. במהלך רכיבות אימון קלות הוא מאזין לפודקאסטים כמו "Gemischtes Hack", תוכנית הפודקאסט המצליחה ביותר של גרמניה. במהלך אימוני אינטרוולים, מרוצים, סשנים קשים הוא מעדיף לשמוע מוזיקת אלקטרו והיפ הופ אמריקאי.



פרדריק פונק באימון טריינר עם אפליקציית זוויפט
אתם יכולים לקבל המון תובנות מגניבות על האימונים של פרדריק בערוצי המדיה החברתית שלו

האימון האהוב עליו


פרדריק מתאמן תחת כנפיו של המאמן דן לורנג ( Dan Lorang ), המצליח מאוד בתחום הטריאתלון ובמרוצי אופניים מקצועיים. הוא דואג בקפדנות ומקצועיות להתפתחות ארוכת הטווח של פרדריק אשר רק בן 23.


אף על פי שאינו האוהד הגדול ביותר של רכיבה פרדריק נהנה מהיעילות של סוג אימון זה. הסשנים האהובים עליו הם אלה הכוללים אימוני אינטרוולים קצרים אך קשים, כך הזמן עובר לו מהר יותר. אחד מאימוני ה- VO2max האופיינים שלו כולל שלושה סטים של עשר חזרות עם 40 שניות בוואטים גבוהים והתאוששות של 20 שניות. (3x 10x 40/20).


סשנים כמו אלה הביאו אותו להיות Zwifter ברמה 31. פרדריק גאה במיוחד בהישג של כמעט 500 פרוסות פיצה אשר הוא שרף במהלך האימונים, אומר לנו בחיוך. משתמשי אפליקציית זוויפט יכולים להבין ולהזדהות איתו :)


ציוד


מכיוון שבדרך כלל זה די חם ולח באימון טריינר, הוא תמיד משתמש במגבת ובמאוורר כדי להישאר קריר ויבש יחסית - אם כי כולנו יודעים בכל אימון טריינר ביתי מזיעים והרבה במיוחד בקיץ. הוא מעדיף להתאמן עם גרבי האולטרה-לייט ( גרבי טריאתלון )שלנו על פני גרבי הריצה בגלל מבנה הגרב הדק מנדף יותר. לראשו הוא בוחר סרט ראש מנדף זיעה או כובע כדי למנוע מזיעה להגיע לעניים ולהציק במהלך האימון וכמובן גם בשביל להוסיף קצת סגנון וסטייל נוסף.


תובנות


בתור מוטיבציה נוספת הוא רכב במעלה אלפה דו זוויפט ( alpe du zwift ) באופן קבוע כדי להשיג את אופני Zwift Tron Bike שנפתחים בפלטפורמת זוויפט רק לאחר השלמה של 50.000 מטר טיפוס. במהלך המסע הזה הוא גם ביצע את ההישג המזוכיסטי, ורכב במעלה ההר 25 פעמים. במהלך החודשים הראשונים של הסגר בעקבות נגיף הקורונה הוא השתתף במספר מירוצים וירטואליים כדי לתבל את האימונים שלו ולסבול לצד ספורטאים מובחרים אחרים. ניתן לראות ולנתח את כל אימוני הריצה והאופניים שלו בפרופיל הסטראבה הציבורי שלו.


ככל שאנחנו רוצים לראות אותו מתחרה וצובר הישגים בעולם הווירטואלי, אנו מצפים עוד יותר לראות אותו מתחרה בעונת 2021 בכבישים אמיתיים. אנו בטוחים ב 100% שנחגוג כמה תוצאות נהדרות יחד בעתיד.

דאגו לעקוב אחריו באינסטגרם או בסטראבה שם הוא מקליט ומפרסם את כל אימוניו ומספק המון תובנות.

0 תגובות
bottom of page