top of page

צמר מרינו בבגדי ספורט: החומר אותו כולם רוצים

אצל רצי שטח ומטיילים הוא נחשב לקלאסיקה של הבדים, אבל: טריאתלטים ורוכבי אופניים רבים רק מתחילים להכיר, להיחשף ולהעריך יותר בגדים העשויים מצמר מרינו.

במה באמת הסיבים הטבעיים יכולים להשפיע ולשנות? ובאילו תנאים ההייפ מוצדק?

גרבי צמר מרינו

בגדי אימון ממלאים תפקיד גדול וחשוב מאוד בספורט סיבולת, הביגוד מגן עלינו מתנאי מזג האוויר הקשים ביותר, לפעמים יכול הביגוד להפוך את האימון ליעיל יותר ולחזק את ההתלהבות הידועה מציוד. ואם נהיה כנים לגמרי: כל טריאתלט (כנראה) מכיר את ההרגשה והלהט של לצאת לאימון בבגד חדש בפעם הראשונה.


ככל הנראה שכבר נתקלתם במילה הבאה: צמר מרינו בפעם האחרונה שחיפשתם ביגוד ריצה או רכיבה ובכן, זה כי צמר מרינו הפך להיות כמעט הכרחי בבגדי ספורט בשנים האחרונות. אבל מה יש לצמר הזה שאין לאחרים?


כוחו של המרינו: מרכיבה על אופניים ועד ריצה


קיבלנו החלטה מודעת להשתמש בצמר מרינו בקולקציית החורף האחרונה שהשקנו. אבל למה בעצם? המחשבה הראשונה שלנו הייתה הגנה מפני הקור ברכיבה על אופניים אך במהלך הבדיקה והאיפיון של הגרביים שמנו לב כי הגרביים לא רק מתאימים לרכיבה על אופניים, אלא גם לריצה בניגוד לתוכנית שלנו - הגענו לתערובת של 40% צמר מרינו בגרבי ריצה וכך הגרב לא מחממת מדי ומאפשרת גם לרצים להנות ממנה בימים קרים וריצות ארוכות.


מאיפה מגיע צמר המרינו?


צמר מרינו הוא הפרווה של - ניחשתם נכון - כבשת מרינו. כיום רוב הצמר מיוצר באוסטרליה ובניו זילנד. כבשה מספקת כ-3 עד 6 ק"ג צמר לכל גזירה. אגב, גזירת הפרווה חיונית להישרדות הכבשה: אין לה יכולת להסיר ולהנשיר את שכבת הצמר שלה בעצמה.


אנחנו בהחלט לא המותג היחיד שהחליט ללכת על קו מוצרים עם צמר מרינו. יצרנים רבים, מ-Ryzon ועד Fe226, מציעים צמר מרינו בכל הווריאציות - בין אם כובעי גרב, חולצת ריצה או ביגוד יוגה. יש מגוון שימושים רחב לצמר מרינו. מעל לכל, ביגוד פונקציונלי לאימוני חורף הוא היישום הנכון עבור הצמר משובח, שכן הוא קל, ידידותי לעור ורך באופן טבעי. ספורטאים המתאמנים בחוץ כל השנה הם בהחלט הנהנים העיקריים שירגישו בהבדל באופן ברור כבר מהאימון הראשון.


תכונות צמר מרינו:

1. צמר מרינו תומך בוויסות הטמפרטורה של הגוף.

פירושו: מחמם בחורף ומקרר בקיץ. בנוסף, אין סיב אחר המסתגל לתנאים חיצוניים כמו גם צמר המרינו.

2.צמר מרינו סופג לחות.

במהלך אימונים אינטנסיביים, הסיכון להתקררות חריפה מופחת גם כן.

3.צמר מרינו הוא אנטיבקטריאלי.

גם לחיידקים אין סיכוי. זאת הודות למבנה פני השטח דמוי הלבנים של הסיב, שעליו לא יכולים להתיישב חיידקים.

4.צמר מרינו לא סופג ריחות.

הבד לא סופח ריח זיעה אפילו אחרי אימונים חוזרים ונשנים.

5.לצמר מרינו יש פונקציית ניקוי עצמאית.

בשל המרכיב העיקרי בבד, קרטין.


נוחות כסיבה לקנייה? צמר מרינו בספורט יומיומי


בלי קשר ליתרונות או לפונקציונליות: אנשים רבים עדיין לא מקשרים צמר לנוחות לבישה. עם זאת, רוב הביגוד כיום משולב עם סיבים סינטטיים ואחוז מסוים של צמר מרינו, תערובות זו מאפשרת להפיג כל דאגה לתחושת גירוד בשימוש בביגוד הכולל צמר מרינו ולהשאיר רק את תחושת הרכות הידועה של הסיב הדק.


לא בכדי אנשים רבים בוחרים בגרבי צמר מרינו לשימוש יום יומי לאחר שחוו את תחושת הנוחות של הגרביים באימונים, ועדיין תחושה היא מאוד סובייקטיבית. עם זאת: במיוחד באימונים, הנוחות היא גורם מכריע. ברכיבות אופניים ארוכות וריצות מפרכות לבוש לא נוח עלול להשפיע על הביצועים ולגרום לאי נוחות - משלפוחיות ועד שפשוף. קצת? אין סיכוי!


קיימות ורווחת בעלי חיים: עקב האכילס של ההייפ מצמר מרינו?


עד כאן הכל נשמע טוב - אז זה לא כך פשוט.

לפני שאתם ממהרים לרכוש ביגוד ספורט חדש מצמר מרינו כפי שקורה בדרך כלל חשוב לשים לב לסוג וטיב הצמר ממנו מיוצר הביגוד, עם כמה שהמוצר הטבעי הנחשק, פרטי הייצור הם אחד הדברים החשובים כדי שתוכלו ללבוש ולהתאמן עם הביגוד האהוב עליכם במצפון נקי. מילת מפתח שמוזכרת לא פעם בהקשר זה: מולסינג (Mulesing).


מה זה מולסינג?

מולסינג (Mulesing) היא שיטה בה משתמשים לגידול כבשי מרינו בצורה לא מזהמת. השיטה נועדה למנוע ההדבקה הקטלנית של כבשי מרינו על ידי מחלות וכו.


גם היצרנים מודעים לבעיה. ולכן לפני קנייה כדאי לבדוק ולשים לב לטיב הבד ולחפש את הסימון "ללא מולסינג" (Mulesing free). רווחת בעלי החיים היא אחת מנקודות הביקורת הנפוצות ביותר על צמר הפלא, לכן יש לשים לב ולהיות מודעים.

אבל רווחת בעלי חיים היא רק היבט אחד. מה לגבי גורמי קיימות אחרים? כחומר גלם מתחדש באופן טבעי, צמר מרינו הוא מטבעו בר-קיימא יותר מסיבים סינתטיים. הוא בד מתכלה, לדוגמא: חולצת מרינו 100% תהיה ניתנת לקומפוסטציה (מיחזור חומר אורגני) תוך מספר שבועות.


״גרבי מרינו של incylence מיוצרות באחריות ותהליכי ״רכש אחראי״ של צמר מרינו תוצרת איטליה ללא מולסינג״

זה גם החוזק של צמר מרינו שיכול לספק מענה לבעיות הקיימות בעולם. דוגמא: הודות ליכולת הסתגלות של הסיבים, ויסות הלחות והסיבים האנטי-בקטריאליים שלו, הלובשים יכולים להפיק תועלת מהלבוש שלהם לאורך זמן. ככלל, לעתים רחוקות ביגוד מרינו צריך לבוא במגע עם חומרי ניקוי וכימיקלים, אפשר לצאת לאימון לתלות את הגרביים לאוורור ולהשתמש בהם ביום למחרת באימון ריצה או רכיבה ללא כל בעיה. אז אתם חוסכים כמה כביסות - וגם תורמים חלק קטן לתמונה הגדולה.

0 תגובות
bottom of page