top of page

4 טיפים מה לא לעשות יום לפני מרתון

מרתון הוא אירוע מרגש ותובעני פיזית ונפשית הדורש הכנה ותכנון נכון. בעוד שרוב הרצים מתמקדים באימונים ובתזונה שלהם לקראת יום המרוץ לו התכוננו רבות, חשוב לא להתעלם מהיום שלפני המרתון ולהקדיש זמן גם להכנה מנטלית.


הנה ארבעה טיפים על מה לא לעשות יום לפני מרתון:


לא להגזים באימון אחרון:

זה טבעי להרגיש שאתם רוצים לסחוט אימון אחרון יום לפני המרתון. עם זאת, הגזמה ואימון לא מתוכנן עלולה להיות לא מועילה ולהגביר את הסיכון לפציעה וירידה בביצוע אליו אתם מתכננים. הגוף צריך זמן לנוח ולהתאושש לפני המרוץ. למרות הפיתוי לבצע אימון חזק כי אתם רגישים בשיא, שקלו לעשות ריצה קלה או הליכה כדי לשחרר את השרירים ולנשוף קצת אוויר צח. קחו בחשבון שלא תרוויחו יתרונות כושר משמעותיים מאימון יום לפני המרתון, אלא אתם עלולים להזיק יותר.


אל תנסה שום דבר חדש:

למרות ההתרגשות והפיתוי הרב יום המירוץ אינו הזמן להתנסות בציוד חדש, בתזונה או בשגרה שלא התנסתם בה בתקופת האימונים. יום לפני המרתון, היצמדו למה שאתם יודעים שכבר עובד לכם והתנסתם בו. נעלו את הנעליים והבגדים שבהם התאמנתם, הגרביים שאיתם רצתם את המסכמת ואכלו את אותם מזונות שאכלת לפני ריצות ארוכות. פשוט פעלו לפי הפרוטוקולים הרגילים שלכם. ניסיון של כל דבר חדש יום לפני המרתון יכול לשבש את השגרה אליה התרגלתם ולגרום ללחץ וחרדה מיותרים. היצמדו לדרך שלכם וסמכו על ההכנה שלכם.


הקפידו על שתיה ותזונה:

שתיה ותזונה נכונים חיוניים להצלחה במרתון. יום לפני המירוץ הקפידו לשתות הרבה מים ולאכול מזונות עשירים בפחמימות, כמו פסטה, אורז או לחם. הימנע מארוחות כבדות ועתירות שומן שיכולות להיות קשות לעיכול ולהשאיר אותכם כבדים ביום המירוץ. בנוסף, חשוב להמשיך לשתות מים לאורך היום. הימנע מאלכוהול וקפאין, שעלולים לייבש ולהפריע לשינה שלכם.


אל תלחצו:

זה נורמלי להרגיש לחץ, התרגשות ואולי גם חרדה יום לפני המרתון, אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם. לחץ וחרדה יכולים להשפיע לרעה על הביצועים של ולגרום למתח מיותר בגופכם. במקום לדאוג לגבי המירוץ, התמקדו בהיבטים החיוביים של החוויה. דמיינו את עצמכם חוצים את קו הסיום, חשבו על התמיכה שיש לכם מחברים ובני משפחה, והזכירו לעצמכם את כל העבודה הקשה שהשקעתם כדי להגיע לנקודה זו.

קחו נשימה עמוקה, עזרו לעצמכם להרגע, לנקות את הראש ולהתפקס לקראת המרתון.

תכנון הלוז עם מספיק מרווחי זמן והערכות איך נוסעים, איפה מחנים וכו יעזרו לכם במחשבות מיותרת.


לסיכום, יום לפני מרתון זה לא הזמן לעשות שינויים גדולים בשגרה או באימונים. היצמד למה שאתם יודעי שעובד לכם, התמקדו בלהישאר רגועים וחיוביים.

התכוננתם תקופה ארוכה ועכשיו זה הזמן שלכם להתמודד עם המרתון ולהשיג את המטרות שלכם. בהצלחה!

0 תגובות

Comentarios


bottom of page