top of page

איך בוחרים גרביים ? בחירת גרבי ריצה

איך בוחרים גרביים ולמה זה בכלל חשוב? גרביים הם מוצר צריכה בסיסי, כל אדם נועל נעליים וגורב גרביים ביום יום,לעבודה, לספורט פנאי וגרביים לספורט מקצועני. כיום יש מגוון רחב של גרביים אשר יכולים להיות זהים מבחינת מראה אך שונים מבחינת מבנה ותפירה ובתנאי אימון יתפקדו שונה וישפיעו על כף הרגל.

כיום הפרמטרים של גרבי ריצה משתנים בעקבות הטכנולוגיה ומרכיבי הבד השונים מהם מיוצרים הגרביים. על מנת לספק נקודת מגע אופטימלית בכל נקודה ברגל יש לבחור את סוג הגרב בהתאם לאופי הפעילות המיועדת:

גרבי ריצה: גרביים עבים ללא תפרים כלל אשר תומכים בכף הרגל זמן ריצה ובעלי בד איכותי למניעת שחיקה באזורים המיועדים לחיכוך אצל רצים . גרבי טריאתלון - אולטרה לייט: גרביים מבד דק ומנדף בגלל הרטיבות לאחר השחיה, גרביים בעלי יכולת נידוף גבוה במיוחד למניעת יבלות ושפשפות לאורך זמני אימון ממושכים. גרבי רכיבה לאופנים: לרוב בקיץ רוכבי אופניים יבחרו גרביים מבד דק לאחיזה מושלמת בנעל הרכיבה בנוסף לעיצוב מיוחד וטרנדי, בחורף ובימים קרים במיוחד רוכבים יעדיפו גרביים תרמיים.

בחירת גרבי ספורט
גרבי ספורט

בבחירת גרבי ריצה וספורט יש לשים לב לפרטים הבאים: 1. סוג הבד ונידוף זיעה – באמצעות שימוש במיקרו-סיבים וטכנולוגית תפירה ייחודית ניתן להתאים שכבות באזורים השונים בגרב, דבר המסייע במניעת לחצים באזורים רגישים בזמן ריצה. בכף הרגל יש כ- 130,000 בלוטות זיעה המפרישות כחצי כוס זיעה ביום.החום הנפלט מכף הרגל והלחות בגרב, יוצרים תחושת חוסר נוחות בכף הרגל וחממה להתפתחות בקטריאלית. גרביים איכותיים, בעלי טכנולוגיה מתקדמת של תפירה וסיבים,  מרחיקים את הלחות ומאפשרים שמירה על רגל יבשה בזמן מאמץ ובפעילות בשגרה .  2.    אחיזה אלסטית – גרביים הנוצרים בהם קיפולי בד נובעים מאלסטיות ירודה של סוג הבד, דבר המוביל לחיכוך בין כף הרגל לגרביים, מצב של קפלים בגרביים בזמן פעילות יוביל להיווצרות יבלות ושפשופים שיהוו גורם לחוסר נוחות וכאבים ברגליים. האחיזה אלסטית מסייעת במניעת שפשופים ויבלות בעיקר בפעילות ממושכת ומאומצת כמו ריצה וטריאתלון או פעילויות בשגרה. לכן לספורטאים מקצוענים, ספורטאים חובבים, מטיילים וחיילים מומלץ לבחור בגרביים עם אחיזה טובה לאורך כל הגרב, בדגש על קשת כף הרגל והשוק. אחיזה אלסטית מונעת היווצרות יבלות שנוצרות מחיכוך בין הרגל לגרביים.  לספורטאי טריאתלון ואיש ברזל חשיבות יתרה בבחירת גרביים עם אחיזה אלסטית איכותית כדי להבטיח נוחות ורגל יבשה לאחר השחיה, בזמן הרכיבה והריצה.

3.  ריפוד - משקל המופעל על הרגל בזמן פעילות יכול להגיע עד פי שלושה ממשקל הגוף של הספורטאי, זעזועים אלה חודרים לגוף דרך הרגל. הפחתה של הזעזועים מסייעת בשמירה על השלד (בעיקר שמירה על הברכיים והגב). גרביים עם טכנולוגיית תפירה לריפוד משתנה בהתאם לאזורי לחץ בכף הרגל, יכולים לסייע לבלימת זעזועים ולהגביר את תחושת הנוחות. כאשר הגוף בתנועה - הקרסול סופג את מירב העומס שלא נבלם במגע עם הקרקע, העומס עובר לברכיים, ולבסוף לגב התחתון. לכן מומלץ לבחור בגרביים בעלי ריפוד ואחיזה מוגברת בגרב המעניק פיצוי על שחיקת הריפוד הטבעי (שכבת השומן בכף הרגל). תמיכת בד וריפוד באזורים המיועדים לחיכוך מפחית את נקודות החיכוך, היווצרות יבלות וכאבי רגליים.


סיכום יתרונות גרביים לריצה וספורט:

•         מבנה תפירת גרביים מותאם אנטומית לכף הרגל של הספורטאי.

•         ריפוד בנקודות החיכוך המועדים ללחצים ושפשופים בזמן פעילות.

•         אחיזה אלסטית מונעת חיכוך ויבלות.

•         גרבי ריצה וספורט איכותיים יוצרים אקלים נוח בתוך הנעל.

•         גרביים איכותיים מפחיתים התפתחות חיידקים ובקטריות.


בחירת גרביים לריצה היא משימה מאתגרת, כשתמצאו את זוג הגרביים המתאים לכם ביותר לא תוכלו לחזור לגרביים הקודמים שלכם. רוב הפעמים הפתרון לחוסר נוחות בריצה ובפעילות ספורט מתחיל בגרביים בהם אתם משתמשים. כיום יש מספר סוגים בולטים בתחום גרביים לריצה וספורט: גרביים עבים לריצה, גרביים דקים לריצה, גרביים ארוכים לריצה וגרביים קצרים לריצה לכל אדם העדפה שונה לסוג הגרביים אשר הוא מעדיף ולכן חשוב לבחור את הגרביים שלכם בקפידה ובהתאמה מושלמת לכף הרגל.

0 תגובות
bottom of page