top of page

גרבי ריצה מומלצים : כל מה שצריך לדעת על גרבי ריצה איכותים


גרביים ספציפיים לריצה יכולים לעשות הבדל גדול ולשפר באופן מפתיע את חוויית הריצה שלך.


רוב הרצים משקיעים רבות בבחירה והתאמה של נעלי ריצה, אך לא מיחסים חשיבות לזוג גרבי ריצה איכותיים. ריצה בנעליים מותאמות וגרביים גרועות זה כמו לקנות את מצרכי הבישול הכי טריים והאיכותיים ביותר ואז להרוס אותם עם תבלין לא מתאים. זה יעשה את העבודה, אבל החוויה בהחלט לא תהיה טובה כמו שהייתה יכולה להיות.


זוג גרבי ריצה טובים יכול להיות חשוב לא פחות מזוג נעלי ריצה טובות. גרביים ספציפיים לריצה נועדו להפחית שלפוחיות ויבלות למנוע לחות בנעל ולשמור על הרגליים רעננות יותר. ובעוד גרביים ספציפיים לריצה עשויים לעלות קצת יותר מגרבי כותנה רגילות, עמידות הגרביים הטובה יותר יכולה להפוך אותם לבחירה חסכונית יותר לאורך זמן.


גרבי ריצה שנועדו לביצועים

גרבי ריצה קצרים וגרבי ריצה ארוכים

הרכב בד איכותי בגרבי ריצה


זוג גרבי כותנה לא עושים טוב לרגליים. כותנה אוחזת בלחות, בחום ויוצרת חיכוך בתוך הנעל, מה שהופך את הגרביים לאויב אשר יתרום רבות לנקודות חמות בכף הרגל והיווצרות שלפוחיות בזמן ריצה. גרביים ספציפיים לריצה עשויים סיבים שנועדו לנידוף לחות יעיל, יכולת אוורור ושמירה על כף רגל יבשה .


גרבי ריצה עם סיבים סינטטיים:

סיבי מיקרולון (Microlon®) וסיבי דריין ( Dryarn®) הם החומרים הסינתטיים העיקריים הנמצאים בגרבי ריצה. סיבים אלה נועדו לנדף לחות מהרגל והם מתייבשים במהירות רבה, ולכן הם טובים במיוחד לכל מזג אוויר. טכנולוגיות הייצור של הגרביים בסיבים אלו היא מהמתקדמות בעולם ומאפשרת ייצור גרביים ללא תפרים בעלי עובי בד משתנה באזורים שונים בכף הרגל, בזכות הרכב בד איכותי ניתן להגיע לפונקציונליות ונידוף לחות וזיעה מקסימלית.



תכונות ומבנה גרבי ריצה


לגרבי ריצה איכותיים תכונות ספציפיות שנועדו לשפר את חווית הריצה שלך. הכל מתכנס כדי לשמור על רגליים מאוררות ורעננות לאורך זמן האימון. הכרת התכונות והמאפיינים השונים יכולה לעזור לך להחליט אילו גרביים מתאימים ביותר לצרכים שלך.


ריפוד:


גרבי ריצה מציעים עובי שונה של ריפוד ספציפי בבוהן ובעקב, אזור הבוהן וגיד אכילס בעקב מוגנים בתוספת בד מיוחד השומר על האזורים הרגישים לגירוי ולהתפתחות שלפוחיות ויבלות. מבנה זה של הגרביים עוזר למנוע שלפוחיות בכך שהוא מאפשר לחיכוך התנועה להתרחש בין שכבות הבד במקום בין עור הרץ לגרב.


גרביים ללא תפרים:


גרבי ריצה וספורט הן גרביים ללא תפרים, במיוחד באזורים המיועדים לחיכוך כמו חיבור אזורים בגרב, קצוות האצבעות, חיבור באזור הזרת. כל רץ זוכר את הפעם בה הוא רץ עם גרביים בעלי תפרים אשר הציקו לו רבות בזמן הריצה, לכל רץ זה קרה בתחילת דרכו...


התאמה מושלמת של הגרביים לכף הרגל:


התאמה מושלמת היא חובה כשמדובר בגרביים לריצה. בניגוד לנעלי ריצה, גרבי ריצה צריכים להתאים כמו ״עור שני״. גרביים מעט רופפים או במידה לא מתאימה עלולים להתקמט ולהתקפל בזמן ריצה ובכך לגרום לחיכוך על עור כף הרגל אשר בסופו של דבר יוביל לשלפוחיות כואבות ולא נעימות אשר לפעמים יכולות לגרום להפסקת הריצה למספר ימים עד אשר יעברו.


תמיכה בקשת:


גרבי ריצה כוללים רצועת קומפרשן בתפירה דקה באזור קשת כף הרגל להתאמה מושלמת למבנה האנטומי של כף הרגל.


התאמה אנטומיות - רגל ימין ורגל שמאל:


גרבי ריצה מסומנים על איזה רגל יש לגרוב אותם, R - לרגל ימין L - לרגל שמאל. התאמה אנטומית לכל רגל בנפרד נותנת תמיכה טובה יותר לכל כף רגל.

גרבי ריצה קצרים בצבע שחור

התאמת גרביים לפעילות


בדיוק כמו נעלי ריצה, יש מספר גרבי ריצה מומלצות: גרבי ריצה דקים (אולטרה-לייט) , גרבי ריצה עבים , גרבי ריצה קצרים , גרבי ריצה ארוכים. ככל שמסלולי הריצה והתנאים שלך מגוונים יותר, כך תוכל להתאים את בחירת הגרביים שלך.


לדוגמה: מזג אוויר קייצי וימים חמים, מומלץ לבחור גרבי ריצה דקים בעלי משקל קל ושלא יחממו את הרגל ויאפשרו נידוף ואוורור. אצל רצי שטח ורצי שבילים גובה הגרביים חשוב, גרבי ריצה טכניים או גרבי ריצה ארוכות מעל גובה קרסול הם עדיפים יותר ושומרים על הרגל משפשופים וחדירת לכלוך ואבנים, רצי אולטרה מרתון המשתמשים בגייטרים יעדיפו גרביים טכניים ארוכים אשר יכולים לסייע במניעת שפשופים מרצועת הגייטר. בימי חורף וריצות ארוכות במיוחד ההמלצה היא לגרבי ריצה עבים אשר ימנעו מרוח חורפית קרה לחדור לכפות הרגליים וישמרו על טמפרטורת מתאימה ולא יחממו יותר מידי. מבחינת גובה הגרביים, גרביים ארוכים או גרביים קצרים, לכל רץ העדפה אישית מבחינת נוחות ונראות.


לסיכום, בין אם אתם רצים מקצוענים או רצים חובבים אתם מחפשים גרבי ריצה איכותיים שיהיו נוחים, שלא יחליקו, ינדפו בצורה טובה ולא יגרמו לשלפוחיות. ---> לצפייה בגרבי ריצה מומלצות

0 תגובות
bottom of page