top of page

גרבי רכיבה: למה אנחנו בכלל צריכים אותם?

רוי רובינשטיין, רוכב נבחרת ישראל בסקירה נרחבת על גרבי רכיבה לאופניים. למה אנחנו בכלל צריכים אותם? מי מכתיב את הטון בנושא? מה האורך המקובל?

רוי רובינשטיין רוכב בוולדרום תא על שם סילבן אדמס
📸- Omer Matityahu

קודם כל הייתי מתחיל מהדבר שהכי נראה לעין- אופנה.

כמו כל פריט לבוש, בין אם בספורט ובין אם ביום-יום, הוא מושפע מאופנה מסויימת.

האופנה כיום בקרב רוכבי אופניים מקצוענים היא לגרוב גרביים עד ממש מתחת לשריר התאומים (אזור ה5-6 אינץ מהקרסול).

ובנוסף על זה, צריך שהגרביים יתאימו בצבעים לאופניים, ביגוד רכיבה, נעלי רכיבה, קסדה, ואפילו למשקפיים.

כל אלה חשובים כשמה שמכתיב את הטון הוא המקצוענים.


דבר שני הוא הרכב הבדים.

במיוחד בחודשי הקיץ החמים של ישראל, חשוב להישאר כמה שיותר מאווררים כדי לא להגיע למצב שהגוף מתחמם יתר על-המידה. לצורך כך, בגדי ספורט ובגדי רכיבה מיוצרים מבדים מיוחדים, הם מאווררים ונושמים, ככה שהרוח תוכל לקרר אותנו כמו שצריך, והזיעה תתנדף.

וככה זה גם בגרביים, גרביים שלא מיועדות ספציפית לרכיבה, יהיו הרבה פעמים מבדים לא נושמים ולא מאווררים, שבעצם יקשו על הגוף לקרר את עצמו, ויגרמו לו להתאמץ יותר, לעומת גרבי רכיבה, המיוצרות מבדים מיוחדים שעוזרים לשמור לנו על כפות רגליים מאורוות ונושמות כמו שצריך וגם ינדפו לנו את הזיעה בעת הצורך.

אבל חשוב לזכור שכמו החשיבות לקירור בזמני הקיץ, חשוב להתאמן עם גרבי רכיבה עבות בחורף, שלא רק יעזרו לשמור על הרגליים שלנו חמות ונעימות, אלא עדיין ידאגו שכפות הרגליים שלנו ינשמו כמו שצריך, ושגרביים לא"יחנקו" לנו את כפות הרגליים. גרבי צמר מרינו הן הפתרון הטוב ביותר לאימון רכיבה בבקרים הקרים במיוחד.


הסיבה השלישית היא נוחות.

כשאנחנו נועלים את נעלי הרכיבה שלנו, אנחנו רוצים ללבוש את הנעל כמה שיותר הדוקה על הרגל (ניצול העברת כוח מקסימלית), אבל לא הדוק מדי ככה שהדם יזרום לרגליים כמו שצריך ולא יגרם לנו מצב של "הירדמות", מצב שבו הדם לא זורם כמו שצריך.

גרביים איכותיות המיועדות לרכיבה, התכנון העיצוב והייצור של הגרביים מאופיין במספר נקודות: -התאמה מושלמת לכף הרגל.

-דחיסה מיטבית לשיפור זרימת הדם (compression). -תפירה לריפוד משתנה בהתאם לאזורי לחץ בכף הרגל. -בד שכבתי כפול.

השילוב של שלושתם גם יעזור (!!!) לזרימת הדם אל הכף רגל, ימנע שפשופים מיותרים ושפשפות, ולבסוף ויעזור לנו לנעול את הנעליים ולהתאמן איתם ביותר נוחות וטבעיות של כף הרגל, ככה יעילות הדיווש שלנו תהיה הכי גבוהה שאפשר, בלי להתפשר על הנוחות וזרימת דם לכפות הרגליים.


כיום גרבי רכיבה מלאים בסטייל, מגיעים בגבהים שונים ובשלל צבעים וצורות- כדי לתת את ההתאמה המלאה לסטייל של כל אחד מאיתנו.

גרבי הרכיבה של incylence מיוצרים עם מיקרו-סיבי Dryarn ו- Microlon, כדי לשמור על נידוף זיעה יעיל, ושמירה על כפות הרגליים רעננות גם לאחר שעות רכיבה רבות.


בסופו של דבר, אנחנו מפדלים עם הרגליים שלנו, אנחנו רוצים לתת להם את היחס הכי טוב, ושיהיה לנו ולהם (הרגליים) כמה שיותר נוח וכמה שפחות מציק - כל זה כדי להוציא ביצועים אופטימליים. אז כשזה מגיע לגרבי רכיבה, אסור לנו להתפשר.

0 תגובות
bottom of page