top of page

4 טיפים לרכיבה על אופניים מאלופת האיירונמן דניאלה בליימל


דניאלה בליינל רוכבת על אופני נגד השעון - נג״ש
דניאלה בליימל עם אופני הנג״ש שלה צילום:מרסל היגלר

4 טיפים וטריקים יקרי ערך עבורך לרכיבה על אופניים מאת אלופת איירונמן דניאלה בליימל

כך שלא תרכבו ללא מטרה, אלא תפיקו את המקסימום מאימוני האופניים:


1. גיוון

גיוון באופניים תמיד טוב. מומלץ לגוון בין אופני כביש, אופני טריאתלון, אופני הרים או אפילו אופני עיר, זה חשוב לא רק לגוף, אלא גם לראש. בזמן שאתם רוכבים לעתים קרובות על אופני הנג״ש או הכביש עם תוכנית אימונים קבועה ומסודרת, אתה יכולים פשוט ״לשחרר קיטור״ מידי פעם ברכיבת שטח כיפית.

גיוון נוסף יכול להיות דווקא המסלול, מומלץ לגוון מדי פעם במסלולים שונים, לא תמיד צריך לבחור את "סיבוב הבית" הקל והמוכר ביותר, אלא גם לנסות מסלולי רכיבה חדשים ותובעניים, התחושה של שליטה והצלחה באתגר היא כיפית וטובה גם לנפש.

גיוון בסגנון אחר הוא לבצע אימון רכיבה בוולודרום בת״א, לקבל חווית רכיבה ואימון שלא הכרתם עד היום.


2. התאמנו בקבוצה

בדרך כלל להצטרף לקבוצת רכיבה זה הרבה יותר כיף ומוסיף מוטיבציה. עם זאת, באימון אינטרוולים או יחידות אימון מהירות, מומלץ לוודא שאתם מתאמנים עם שותף שנמצא באותה רמת כושר תואמת לשלך למיצוי מלא של האימון. גם אימון בזוג יכול להיות גיוון מרענן וכיפי. בישראל יש מגוון רחב של קבוצת רכיבה בכל מגוון הרמות וכל האזורים בארץ, פשוט מצאו את הקבוצה המתאימה לכם.


3. אימונים משלימים

כדי למנוע בעיות ופציעות וכדי לחזק ולהרפות את הגב והצוואר, מומלץ מאוד לשלב בתוכנית האימונים שלכם תרגול יוגה וגמישות, אימוני כוח ויציבה. תרגילים ממוקדים יכולים לעזור ולהבטיח שתוכלו להשתפר והלהתחזק יותר על האופניים ובו זמנית לשפר את הגמישות, מה שאומר כי היכולת לשהות בתנוחה אווירודינמית טובה יותר תשתפר, לאנשי ברזל ורוכבי נג״ש תנוחה אווירודינמית על האופניים תסייע בשיפור המהירות.


4. רוכבי אופניים משתפרים מרכיבה

רכיבה על אופניים שונה מריצה. כאן, פשוט "איסוף קילומטרים" יכול להיות בעל השפעה משמעותית מבלי להיחשף לעומסים אורטופדיים כה כבדים. רכיבה על אופניים כאימון אירובי ממושך לא מייצרת עומס מכני גדול על השלד ולכן מאפשרת לבצע אימון ממושך בעצימות יחסית נמוכה בהשוואה לריצה. בהצלחה רבה והנאה באימונים שלך!

0 תגובות
bottom of page